Wednesday, May 27, 2009

Inikah namanyer dugaan..........

Assalamualaikum kengkawan...........

Dah lama aku x update blog aku nie...mana x nyer ape yg ku hrpkan x seindah yg ku mimpikan....Tapi aku tema dgn tabah...mgkn inilah yg org ktkan dugaan........

Impian membuka sebuah kdi dah tercapai....msk bulan ke 2 & 3 dptlah saving lbh ckt w'pun aku penat. Msk Bulan ke 4 aku amk tukang msk. Bdk thai. Konon2 bila ade tomyam ke, paprik ker, pattaya ker org mkn rmi & pendapatan pun mkn bertambah. Bayangkan lah hari ni blh dpt 300 esknyer amk bdk tu income x smp 200. Dimana silap aku pun x tau. Sehinggakan aku xde modal nak rolling. Pelik btl lah. Customer lari. Nak kt x sdp masakan dia aku rasa OK jer........

Terpaksalah aku ttp kdi sbg alasan nak berhentikan dia stlh genap 1 bulan dia keja ngan aku. hampir 1 bulan aku ttp kdi. 29hb April aku buka kdi blk. Tapi hampeh...ttp sama mcm dulu. Aku rasa dah pts asa. Jd jalan terbaik aku kena cr keja blk & mulakan hidup aku sbg pekerja yg makan gaji. Senang...x pyh nak pkr modal, gaji pekerja dll.

Sedih gak terpaksa jual blk kdi tu. Tp org yg paling sedih mstlah bakal laki aku. Duk kt kdi smp 3 pg sedih nak blk. Terpaksalah aku layan...............

Sekarang jdlah aku penanam anggur terhormat kat umh. Nsb baik lah ada yg sponsor....

Ok lah...sape2 tau kat mana ada keja kosong blh lah kenen2 kat aku yer.......boring ar duk umh lama2.....sekian lah sahaja luahan hati ku ini.........huhuhu..........

3 comments:

makhluk ijau said...

if u still bersemgt n yakin.. teruskan usaha.. insyallah..

grunge boy said...

sabar la ye..dugaan smua tu.ada keje kosong tapi takut ko x nk plak..soldier mau x?keje ni sntiasa terbka..

ha_si_na said...

sabolah rad..setiap ujian tu ade hikmahnya...semoga tabah menghadapinya...........